سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت:شرق این استان به شدت نیازمندفعالیت‌های توسعه‌ای و صنعتی در حوزه‌های دریایی و بندری است.

مهدی زندیه‌وکیلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران در بندر شهید رجایی با بیان اینکه شرق این استان به شدت نیازمند فعالیت‌های توسعه‌ای و صنعتی در حوزه‌های دریایی و بندری است،گفت: سیاست‌ها و تصمیم‌های تحقق این اهداف در دولت گرفته شده، اما اجرایی شدن آن نیازمند پیگیری و نظارت مستمر نهاد‌های اجرایی است. 

او گفت: در این راستا نشست‌هایی بین سازمان بنادر و دریانوردی، استانداری و نهاد‌هایی اجرایی برگزار شده و دستور کار این نشست‌ها نیز بررسی مباحث مختلف از جمله تحویل اراضی، مکان‌یابی روستا‌های جایگزین، موضوع جایگزینی روستا‌هایی که در این بنادر توسعه‌ای قرار گرفته‌اند و سایر مباحث مربوط به بنادر بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در خصوص دستور کار چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران گفت: در این نشست موضوعات مختلفی از جمله اهمیت مباحث شهرسازی، جابجایی روستا‌ها و سایر مباحث مرتبط با توسعه منطقه عنوان و تصمیم‌های خوبی نیز گرفته شده است.

زندیه‌وکیلی با اشاره به مشارکت وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه منطقه مکران و سواحل شرق هرمزگان گفت: با توجه به اینکه تمام اهداف و اقدامات با رویکرد توسعه اقتصادی و رفاه و معیشت مردم دنبال می‌شود، پیشنهاد‌ها و خواسته‌های مردم بومی منطقه نیز باید درنظر گرفته شود.

او گفت: درخواست ما از مسوولان دستگاه‌های مختلف نیز بهره‌گیری از ایده‌ها و همفکری مسوولان محلی و مردم به عنوان ذی‌نفعان اصلی در فرآیند تصمیم‌گیری طرح‌های عمرانی و زیرساختی مناطق ساحلی است.

چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران با حضور سجاد جلالی سرپرست دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی، علی فتحی عضو هیات عامل، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
بندرشهید رجایی بااین همه بزرگی دریغ ازیک سرویس بهداشتی وحمام. کارگرها ورانندگان کجا بروند کسی هست جوابگو باشد